Elise S3 Clubracer

[vc_row css=”.vc_custom_1508170291279{margin-bottom: 40px !important;}”][vc_column width=”1/2″][stm_carousel fullwidth=”enable” image_size=”large” slides_per_row=”1″ images=”2524,2528″][/vc_column][vc_column width=”1/2″][stm_heading_title title=”Elise S3 Clubracer”][vc_column_text]Lotus lanceert een extreme lichtgewicht versie van de basis Elise op de Genève Motor Show de Elise Club Racer, dit nieuwe model is ontworpen voor circuit gebruikt. Het biedt een speciale afstelling van het chassis ten opzichte van de standaard auto en zal betere prestaties leveren door gewichtsbesparende maatregelen.
De grootste verandering is de toevoeging van de Sport setting aan het Lotus’s Dynamic Performance Management chassis afstelling. Deze nieuwe setting is gekoppeld aan dezelfde parameters als die van de reguliere Elise – corner brake control, drag torque control, differential lock, traction control, stability control, ABS, hydraulic brake assist en electronic brake distribution – maar het verhoogt de hoeveelheid tractie slip en staat toe of verwijdert onderstuur herkenning.
Lotus claimt dat de nieuwe setting meer ruimte geeft aan de bestuurder om de auto te controleren voordat electronica ingrijpt. De auto is tevens voorzien van een verstelbare anto roll bar.
De Elise’s 1.6-liter motor blijft ongewijzigd, alhoewel de, circuit versie van de Club Racer is voorzien van een Power Pack met 5 pk extra van 134 pk naar 139 pk. Echter de Club Racer zal sneller zijn dan de standaard Elise doordat het gewicht 25 kg lager is. Dit komt met name door de plaatsing van een lichtgewicht accu (5,4kg) en de verwijdering van een softtop (5,9kg).
Meer gewichtbesparing is verkregen door ontbreken van centrale deurvergrendeling, radio en luidsprekers, geluidsisolatie, tapijt, voetsteun en airbags. Lotus claimt hierdoor een extra gewichtsbesparing van 24,96 kg. De Club Racer is beschikbaar in zes kleuren (Sky Blue, Saffron Yellow, Ardent Red, Aspen White, Matt Black and Carbon Grey), en is voorzien van speciale 12-spaaks aluminium velgen. De prijs is £27.500 en dat is £600 minder dan een Elise S.
Met de emissie waarden van slechts 149g CO2/km en de gewichtsreductie zorgt de nieuwe Club Racer voor maximaal plezier zonder dat men zich schuldig voelt over de milieu consequenties vaak ervaren met high performance autorijden. 
Lotus Elise Club Racer: Puur, Performance, Pleasure – een echte Lotus.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]